wtorek, 10 grudnia 2013

Suszony schab

- Czy chcesz przepis na SCHAB łososiowy? - zapytała siostra. - Wspaniały przepis - odparłam. Nazajutrz siostra zagadnęła - Jak POLĘDWICA? - robi się - odparłam (zdążyłam już kupić schab i go zacukrzyć, ale w ogóle się nie zmniejszał) . - Bardzo dobrze - odparłam i myśląc, że namieszałam coś w przepisie zaraz pobiegłam do sklepu zakupić piękną POLĘDWICZKĘ. A następnego dnia siostra znów pytała się o SCHAB... - Schab się upiekł. Teraz robię POLĘDWICĘ.  

  • duży schab ok. 1 kg. (lub polędwica)
  • 1 kg cukru
  • sól
  • czosnek
  • majeranek
  • pieprz ziołowy
  • pieprz świeżo mielony
  1. Schab posypać kilogramem cukru (na 24 h. do lodówki) - wypuści wodę
  2. Po dobie oskrobać z cukru i  natrzeć czosnkiem, posypać obficie solą. Posypać pieprzem.
  3. Po 24 h. oczyścić z soli i rozpocząć proces suszenia.
  4. 2 dni suszyć w przewiewnym chłodnym miejscu np. spiżarce.
  5. Spożywać na kanapkach i kanapach.

1 komentarz: